lördag 27 juli 2013

Utställning och Bph-test i Bjuv i dag...

Jag och Beppe har i dag varit på ett slags Mh-test fast för icke brukshundar och det var mycket lättare än ett mh, inte lika svårt för hunden... Jag hade dock missat att man fick prata och stötta hunden en hel del och gjorde ju inte det, då man på mh-test inte får prata eller ens titta på hunden... hahaha
Men Beppe var så duktig som man kan förvänta sig med de förutsättningar han fick... Oberörd på skottet, bra inför framtida öppenklass spår och jag blev lite sugen att träna lite lydnad eller bruks med Beppe, han är så otroligt följsam och duktig av sig själv...
Vi får se vad tiden räcker till med... DUKTIG är han i vilket fall...

När vi var klara med testet, så stack jag som hastigast ner och kikade på utställningen i fem minuter, sen var jag tvungen att sticka till bussen för att jag skulle jobba...

 Men så här gick det för Näckrosdammarna på Utställningen...

Näckrosdammens Touch´n Know WIGGO och Näckrosdammens PierreAugust Renoir WILLE
med matte Ewa var i Bjuv i dag och det gick riktigt bra, Wiggo BIM valpen och Wille 5:a bästa öppenklass hanen, båda med fina kritiker... Skoj GRATTIS
 Fina pågar
Näckrosdammens Gossip GOSSIP blev 2:a bästa tik i Juniorklass  GRATTIS TOWE
just hemkommen från utställningen och lite tröött...

Gossips kritik...
GRATTIS IGEN...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga fina Näckrosvovvar. Grattis Petra och alla ni andra till dessa superfina hundar!

Annelie o Co

Vi på North Bend sa...

Grattis vackra Gossip och de fina grabbarna Wille och Vilgot med stolta mattar!
Goe, fine Beppe är en helt underbar gosse med ögon som söta små cockerflickor kommer att drukna i!

Vi på North Bend sa...

Förlåt.... Wiggo är det ju!

Anonym sa...

Hej och Grattis till dina hundars resultat. Det har nog blivit lite fel när du skrev , det var nämligen min Hildur som blev 2:a Bästa tik. "Din" blev 2:a i Juniorklassen.
Hälsningar Susanna på Kennel A`Special One

Vi på North Bend sa...

Jag skrev Vilgot men det skulle ju vara Wiggo!

Valpbloggar och dagbok sa...

Hoppsan hälften skrivet och hälften tänkt!! Ja 2:a i Juniorklass självklart!!