fredag 3 januari 2014

Nu sticker vi till kohagen...

Alla kan äntligen vara ihop igen, inga hög löp just nu, så vi drar till kohagen och hoppas att korna är i Ladan... Var så länge sedan vi var i de området av Tyringe och när jag i dag är helt ledig så ska vi passa på, sen ska vi hem och tovutreda trimma hundar..
Snart så får vi ju börja tänka på Olivias promenader och får dela upp oss igen....

Lady Sophia och Olivia är ju kraftigt ner trimmade i väntan på snön vintern kylan, som inte alls verkar komma...

Jag börjar ju även längta lite nu till kommande valpkullar, så vi får passa på att ta oss omkring, för sen blir det ju VALPAR för hela slanten, ska bli så spännande att se Hur de blir BÅDE Olivias (3:dje och sista kull) och Fiffis (1:sta och enda kull)....

Att det blir fart i dem är jag övertygad om... Ska bli roligt... fördelning av kön och färger är ju det som alltid är mest spännande och självklart att de alla blir friska och klarar sig..

Hoppas de blir som jag och valpköparna vill...gärna med lite pluss extra till, haha

I eftermiddag ska jag hämta mina nya trimredskap, de är efterlängtade för de gamla har gjort sitt, har haft dem sen Lady var liten, förutom några saxar, så nu så ska vi få vassa fina saxar bla..

Ha en jätte bra dag....

1 kommentar:

Vi på North Bend sa...

Hur spännande som helst! ;o)
Att det blir extra plusvalpar betvivlar vi inte. Näckrosdammen är kända för exklusiva leveranser av just sådana!