tisdag 27 augusti 2013

Beppe och jag på Hundlöpet på Bulltofta i Söndags! Och släpspår i går

 Är så glad att Madde, min arbetskamrat började prata om hundlöpet två dagar innan det var för sent att anmäla..
Har ju planerat att börja springa och varför inte göra det till en rolig sak och sätta igång med att se hur mycket jag orkade, från noll....
 Vi åkte tåget ner till Lund, Madde, Ida och jag... där väntade Cecilia, med bil och hundkärra...
 Så bra med att ha hundarna på detta vis, varsitt eget litet rum att ha, rymligt och varmt och mjukt att ligga i...
 Två av dessa hundar är Malamuter och den svartaste är en blandras..Tror matten hette Irene????Hon sprang, 5 km med en och milen med en annan, duktig tjej...
 Vi som snart ska starta löpet, i motionsklass...
Madde kom 2:a i motionsloppet och Ida kom på 18 plats har jag för mig... av 67stk duktiga tjejer
 En massa hundar var med ...
 Jag och Beppe börjar vårat löpande:-)))

 Vi blev placerade på 28 plats med 33 minuter och 6 sekunder.... Inte illa för att vara våran start i joggarspåret:-))) vi var lika trötta båda två, Beppe bajsade 3-4 gånger på vägen... duktiga Beppe och mig, haha
 Alla fick en medalj och en tröja och lite annat smått och gott...

 Här har vi två som ska springa milen, Cecilia och Sara??

 Denna kille vann,både 5 km och mil loppet, sååå duktig!!!
 Detta skulle vara en bild på Cecilia och hennes hund....hunden ser man lite:-)))
 Denna tjej vann milloppet som första tjej...


Vi alla som var så duktiga och genomförde våra lopp...


 Sen i går gjorde jag och Beppe vårat första släpspår, för jag hade ju glömt både klänypo, blod, ja mina matsäcksmackor också..
Så därför blev det släpspår och minsann om inte duktig Beppe klarade det galant i varje vinkel så drog han uppnosen och svängde utan ringning eller annat.... Han vill alltid bära klöven, duktiga killen....

Är fortfarande så glad för träffen i helgen, vi har haft det så trevligt, det lever man länge på..

Nu ska jag till Fridas valpträff snart, det ser jag också jätte mycket fram i mot, ska bli skoj att träffa Fridas syskon, LÄNGTAR...

(bloggar inte längre lika ofta, då jobbet tar mycket tid och då får hundarna tiden, inte Datorn och bloggen...)

3 kommentarer:

Vi på North Bend sa...

Så duktiga ni är! Klart att Näckrosdammens vackra vovvar skall ha en snygg och vältränad matte att
matcha med! ;o)
Och fine, fine Bepperos som ser så stolt ut, han är ju bara såååå underbar!

Juno och Idun sa...

Vad duktiga ni är! Och vilket roligt lopp där hundarna är med. Vi har börjat jogga med hundarna också, det är ju så mycket roligare att springa när de är med =)

Anonym sa...

Vad duktiga ni var allihopa, speciellt Beppe o du Petra. Såg utdrag ur loppet på tv. Impad över alla duktiga hundar med sina tvåbentingar. Himla kul idé med loppet!

Annelie o Co